dinsdag 4 november 2014

Ik ek fan dy

In ons laatste jaar op de kunstacademie werden we geacht stageopdrachten te vinden, en na een korte zoektocht kon ik terecht bij de Friese uitgever Afûk. Mij werd gevraagd om nieuwe illustraties te maken bij de Friese liefdesgedichtenbundel 'Ik ek fan dy', geschreven door Baukje Wytsma. Het was een schaduwopdracht, wat inhoudt dat de tekeningen niet gepubliceerd zullen worden, maar wel bijzonder leuk en leerzaam!

De gedichten van Baukje Wytsma zou ik omschrijven als eenvoudig maar diep; een sfeer die niet altijd even makkelijk over te brengen is in een illustratie! Ik heb mijn uiterste best gedaan, en ben tevreden over het eindresultaat. En , niet geheel onbelangrijk, de Afûk gelukkig ook.















De dichtbundel is overigens nog steeds te koop, maar dan met fantastische illustraties van Wolf Erlbruch. Ongeacht je Fries kunt lezen of niet, vooral hier bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten